Supersnabba silver....

Rackarns vad jag är snabb. När maken pep iväg till sitt kontor idag ville jag veta om jag till lunchen skulle få sällskap och om det sällskapet behagade komma till sin lunchdate i någorlunda tid INNAN klockan 13. Det lovade han. Men tänk då glömde frun tiden och satt djupt koncentrerar i sitt arbete, pratandes i telefonen, när maken kommer inrusande med en pastaburk och gestikulerar vilt.

Maken skickade ut på en kissrunda med hunden. Alltså, maken luftar sig och hunden kissar under tiden jag slängde ihop en lunch. När vi hade ätit klart konstaterade vi att under loppet av 20 minuter rastades hunden, lagades lunchen som vi åt utan att kasta i oss den. Den var lättuggad.

Supersnabba restlunchen
Färdig kokt pasta till två personer
1/2 lök
1/2 paprika i valfri färg
100 g squash
1 koppsoppa med räksmak
lite grädde/iMat
tomatpuré
Worscester shiresås
cayennepeppar
salt
peppar
  • fräs löken och tillsätt strimlad paprika och squash
  • tillsätt 3 dl vatten och koka upp
  • tillsätt koppsoppspulver och rör om
  • smaksätt med kryddor
  • tillsätt pastan och låt den bli varm
  • toppa med en smakrik ost

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0