Lammfärsbiffar med tomatsås och italiensk pasta

Om man nu har en liten lanthandel med ett brett sortiment så måste man ju testa! Igår fick jag till en riktigt god festmiddag åt S2 och mig med få ingredienser.

Inköpslistan såg ut så här:
lammfärs (frusen)
lök
konserverade körsbärstomater
gröna spanska oliver
italiensk pasta, pasta all'uovo

Tomatsås
Fräs löken mjuk tillsammans med en vitlöksklyfta
Tillsätt tomaterna och hackade oliver
Krydda med salt, peppar och en aning socker

Lammfärs
Det här receptet har jag tagit från Annas mat (min favorit och bibel)
400 g lammfärs (men jag hade 500 g)
3 msk ströbröd
1 dl öl (öl! jag bytte ut det mot vatten)
1 ägg
1,5 tsk salt (ta mindre! det blev för salt trots att jag hade mer färs)
peppar och rosmarin
Forma till biffar och stek i panna.

Pasta
Men vilken smakupplevelse! Den är dyr men värd varenda krona. En helt annan stuns/tuggmotstånd än i den vanliga pastan man alltid köper. Prova! Jag gilar den och kommer att äta mer av den.

Jag och min fina flicka hade en riktigt trevlig middag och tyckte synd om resten av familjen som av någon anledning inte åt med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0