Bästungar!

I söndags fick jag ett mess när jag jobbade i den lilla lanthandeln från S2. "Kommer du hem i kväll?" Svaret var nej för jag skulle upp och baka tidigt och jag undrade naturligvis varför hon undrade. "Morsdag!" Hm. Ja just det. Hur kunde jag glömma? Kanske för att jag egentligen inte bryr mig. Inte nu längre när min mamma inte finns att fira. Men jag ska ju inte sticka under stolen med att makens morsdagspresent, en Desigualkklänning som han själv lyckades inhandla i Barcelona inte satt helt fel. Nå väl, jag messade S2 att jag kommer hem på tisdag och blir gärna bjuden på en gomiddag. I dag fick jag order att ta med mig dricka hem till middagen. På en tisdag?! Gomiddag! Spännande värre och jag fick bråttom hem. Funderade på vad de skulle överraska med och hade allvarligt talat inga större förväntningar. Men tänk att de chockade mamman totalt. Oj så glad jag blev. De hade fixat min absoluta favvomaträtt som jag själv äter alldeles för sällan - SUSHI!
Kan du förstå att jag just då älskar mina ungar alldeles kopiöst och tycker att jag är världens lyckligaste mamma.
De vet verkligen hur de ska överraska.

Bordet var vackert dukat. Arvegodstallrikar från gammelfaster Elvira passar alldels utmärkt som sushitallrik tillsammans med den lilla soyaskålen från IKEA. De hade hittat igen de små söta virkade underläggen som jag köpt för en billig penning på Röda Korset och lagt dem under vinglasen. Vinglasen var fyllda med kolsyrad saft. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0