Myskväll i soffan

Tre dagar ledig. Det är ju som värsta semestern. Och vad gör man under en semester? Jo man städar, tvättar, röjer i vissa barns (läs ungdom) rum. Och där lovar jag, om inte den unga damen skärper sig, så kommer jag att lägga upp bilder både här och på facebook på hennes rum. Sen krattade jag lite bara för att få frisk luft och regn i håret. Det sista gör ju att håret får lite mer volym och lockar. Sen lagade jag lite mat, paj med bacon och spenat. Mums. Började det tunga jobbet att plocka undan alla vinterkläder. Nu går vi sommaren till mötes. Städa bort vinterdammet och njut av vårens pånyttfödelse.
Nu har jag tränat i soffan i nästan en timme och tycker att jag blivit riktigt duktig på att slappa i soffan. Men i kväll var det lite pirrigt. Spännande hockey som inte slutade allra bäst. Men så kan det gå. Och nu går jag och lägger mig. Nöjd med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0