Som ett tydligt vårtecken...

...känner jag doften när jag vandrar genom samhället. Nu har var och varannan släpat fram och dammat av grillarna och doften är svår att undgå. Och inte är vi sämre. Absolut inte. Hemma hos oss har vi faktiskt också lyckats prångla ut grillen från förrådet bara för att konstatera att det faktiskt är jättedags att köpa en ny. Men vad ska vi köpa?
  • klot?
  • avlång?
  • gasol?
  • kolgrill?
Alla svar MED MOTIVERING emottages tacksamt.
Sen kan jag bara konstatera att vi inte alls är annorlunda någon annan familj.
Här har vi bildbeviset. Det är maken, med ölen i handen, som står för grillningen. Själv flänger jag runt i köket för att få alla tillbehör klara.
Gjorde en liten aptitretare som vi mumsade på i väntan på att lammkotletterna fick rätt innerfärg, rosa!
S3 är riktigt dålig på att äta kött OM hon inte får det rött. Det tycker jag är intressant. Att en liten flicka föredrar rött kött framför genomstekt. Nu har hon själv fattat det och säger alltid till hur hon vill ha sitt kött tillagat.
Tyskans Deli, som tillverkar en rad olika spännande korvar och skinkor (med säte i Jokkmokks kommun, snart fabrik i bästa Kåbban!) gör en skinka som inte går av för hackor. Kärnskinka. Tycker själv att den är riktigt god. Jag skar inlagd torkad tomat i småbitar. Blandade med riven pepparrot och gräddfil. Bredde ett tunt lager av röran på skinkan och rullade ihop till små söta rullader som jag ställde på ett litet uppläggningsfat. Mums!
Lammkotletterna som är så närproducerade de bara kan bli, var riktigt goda. All heder till maken som lyckades riktigt bra med tillagningen. Lite klyftpotatis och bästaBettans pepparsås till det. Pepparsåsen ska ni få receptet på en annan gång. Bara så att du vet - den är ruggigt god.

Kommentarer
Postat av: Annsofi

Halloj!

Ser underbart ut! Lamm är underbart, när man får tag på så fint, vilket tyvärr är svårt i vanlig butik (åtminstone här!). Såg reklam från Jysk (nämen nu blev jag osäker, men visst var det väl Jysk...?)om grillar - fanns en med både gasol Och kol, det skulle nog jag satsa på om det vore aktuellt med ny! Himla lämpligt med gasol emellanåt!

Kram Annsofi

2012-05-23 @ 09:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0