En stilla afton

Det är så magiskt vackert runt sjön där jag huserar - Kåbdalis jaur. Varje gång jag passerar stannar jag och njuter. Varje dag är olika. Nu bjuds det på en kaskad av vackra färger. 
 
I gårkväll stack kolleganK och jag ut med kanoten. Spegelblankt. Tyst. Magiskt vackert. Vi såg svanparet som huserar i sjön. Försökte komma nära men blev avslöjade. Paddlade genom sjögräset som ritade vackra mönster på vattenytan. Vassen böjde sig i roliga formationer. Rönnbärsträdet speglade sig i sjön. Jo du är jättevacker! Rådimman kom. Mörkret la sig över sjön. Den halva mångubben tittade upp över trädens toppar och speglade sig i sjön. Jo du ser också rätt bra ut:) När vi klev i land konstaterade vi att det var rätt mörkt men ögonen hade vant sig.
 
Jag hade kameran med mig. Vem vet. Kanske jag lyckas redigera några bilder och lägga ut. Tillsvidare får ni hålla tillgodo med bilder från mobilen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0