Personligt rekord

Nog är de både fina och sköna mina nya kängor. Och det går jättebra att springa i dem också. Det har jag testat. Häromdagen gjorde jag nämligen personligt rekord i att ta mig från inrikes, terminal 4 till utrikes terminal 5 på mindre än 10 minuter.

 

Jag var lite väl optimistisk när jag bokade planet men det funkade att boka så då måste det ju funka i verkligheten också… tänkte jag.

 

Redan innan avgång var planet 15 minuter sent. Och jag hade 40 minuter på mig. Suck. Hjälpsamma flygvärdinnor satte mig på första raden. Jag var ute innan rampen låg på plats. Sen sprang jag.

 

Alla som stod i kö vek snällt undan och det var bara att springa. Ända tills…. Säkerhetskontrollen. Där tappade mina fina kängor allt värde. PIP PIP. ”Ta av dig skorna” 12-hålade med tröga sidensnören? Du måste skämta?! Nä. Det gjorde han inte. Där var jag flink i fingrarna och skorna åkte snabbt av men sinkade mig på några dyrbara minuter. Sen sprang jag. I oknytta skor. Det gick också bra.

 

Högröd och svettig damp jag ner på min flygplansstol. Jag hann!

 

Till näsa flygresa ska jag ha en liten komihåg-lista.

 

-       checka alltid in allt bagage med tanke på eventuella språngmarscher

-       skippa dr marteen. Även om de är sköna att springa i

-       gärna lättklädd och joggingskor

-        

Kommer jag ihåg det så kan jag nog vara ännu snabbare nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0