Rosa - orange - röd -lila. Same same but different

På väg från lilla byn till det stora samhället kommer jag på att jag glömt mina stövlar. Ringer min morbror som är kvar hemma och kommer till stora samhället i morgon.
"Hej! Kan du ta med mina rosa stövlar när du kommer i morgon?"
"Visst. Vänta lite så får jag gå och kolla."
Kort paus.
"Du... det var många röda skor där!"
"Nej nej! Inte röda. Inte lila. Rosa!"
"Vänta lite.... Menar du de rödlila gympadojorna?)
Hm... Hur förklarar man rosa?
"Ett par stövlar! De är nog vikta i skaftet. ROSA!"
Då rycker morbrors fru in...
"Här står ett par ljusrosa mockastövlar med vit snörning, fråga henne om det är dom."
Bingo.
Återigen kan jag bara stilla konstatera att män har ett helt annorlunda färgseende än vi kvinnor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0